Botoks

Czyli toksyna botulinowa, ma wiele zastosowań. Używana jest do zabiegów z zakresu medycyny estetycznej (wygładzanie zmarszczek mimicznych), w nadmiernym poceniu skóry, w leczeniu migren, w neurologii, urologii oraz w okulistyce. W stomatologii botoks znalazł również swoje zastosowanie. Stosuje się go w leczeniu bruksizmu.

Bruksizm to niekontrolowane zaciskanie i zgrzytanie zębami, co w efekcie prowadzi do ich ścierania. Przyczyną jest nadmierny stres, wady zgryzu, nieprawidłowo dopasowane uzupełnienia protetyczne, uboga dieta w magnez, zaburzenia neurologiczne, predyspozycje genetyczne i wiele innych.

Skutkiem zaciskania i zgrzytania zębami jest ścieranie powierzchni zębów, pękanie szkliwa, łamanie zębów, nadwrażliwość, odsłanianie szyjek zębowych, zapalenie dziąseł, zmiany zwyrodnieniowe w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych, ból mięśni twarzy, ból głowy, ból oczodołów, zaburzenia równowagi, szumy w uszach oraz wiele innych.

Botoks powoduje rozluźnienie mięśni odpowiedzialnych za zaciskanie szczęki. Redukuje w ten sposób ich napięcie i ból. Procedurę przeprowadza wyłącznie lekarz. Przy pomocy strzykawki z bardzo cienką igłą, botoks wprowadzany jest w mięśnie żucia, aby je częściowo osłabić. Pierwsze efekty są widoczne już po kilku dniach, a pełen rezultat po około 2 tygodniach. Botoks utrzymuje się przez około pół roku. Zabieg jest całkowicie bezpieczny i wiąże się z minimalnym dyskomfortem, w związku z czym nie wymaga znieczulenia. W trakcie działania preparatu mięśnie są osłabione, zniwelowane jest napięcie w szczęce, zanika objaw zgrzytana zębami, a nasza twarz wygląda smuklej, ponieważ mięśnie tracą swoją objętość.

Do utrzymania pełnego, trwałego efektu zabieg należy powtarzać dwa razy do roku. Dodatkowo zalecane jest stosowanie specjalnej szyny relaksacyjnej. Zapobiega ona tarciu zębów o siebie. Zalecenia lekarskie to również zmniejszenie czynników stresowych (sport, psychoterapia), kontrola zgryzu, jak również fizjoterapia.

Botoks skutecznie przywraca również młody wygląd twarzy. Toksyna botulinowa jest stosowana do usuwania tzw. kurzych łapek czyli zmarszczek przy zewnętrznych kącikach oczu, zmarszczek między brwiami tzw. lwiej zmarszczki, poziomych linii na czole, oraz w unoszeniu brwi. Dzięki swoim właściwościom nie zmienia wyrazu twarzy. Wygładzone zostają jedynie zmarszczki w miejscu wstrzyknięcia. Zabieg trwa kilka minut. Pierwsze efekty widzimy po kilku dniach, a skutki działania botoksu utrzymują się do pół roku.

W naszej ofercie chcemy Państwu zaproponować zabiegi z użyciem BOTOKSU w celach upiększających, ale również leczniczych. Z przyjemnością poprawimy Państwu nastrój polepszeniem wyglądu, jak również ulżymy w cierpieniu.